21 december


Äntligen är så gott som alla julklapparna köpta och inpackade. Känns ûbergôtt.
Ska bara packa in ett till, till Rickard och köpa nått mer till farsgubben. Sen är allt done.

Det känns ju verkligen i plånboken att det är jul. Den ekar rätt gôtt nu må jag sägag. Tur att det är löning den 23:e.
 Jag har köpt julklappar för mer än 2000kr tror jag, men så är det när man har stor familj x 2. Vi är 7 st bara i familjen, sen har jag ju en till familj som betyder otroligt mycke och som är värda en hel förmögenhet. Men ag och Rickard delar på det så det blir ju inte så dyrt i slutändan ändå. Men jag tycker ju att det är kul att köpa.
Jag köper aldrig nått till någon under året så då kan jag gott kosta på lite till julen :) Roligast är ju att köpa till Bus och Rickard. SKulle kunna köpa hur mycket som helst, men igår sa plånboken stopp efter att ha köpt en hel del annat.


Idag ska jag och Rickard göra ett nytt tappert försök att få upp granen. (Jag sa tidigare att vi skulle knycka en men ärlig och beskedlig som jag är fick de bli plastgran, som vi fick av pappa) Jaja, igår när vi skulle få upp den var vi både nära ett utbrott som vi kan kalla ett riktigt psykbryyt.
Granen var sne, den barrade även fast den är i plast så jag var tvungen att dammsuga OCH rickard tänker med k´ken, så vi blev letta och la den, eller ja, vi kastade i den tilbaka i kartongen.
 rickard skulle försöka idag igen, antar att det blir ikväll när jag har gått till jobbet så han får göra som han vill .. :)

*****


Helgen har bara sprungit iväg. Skönt med en helledig helg. Va alldeles för länge sen sist. Jag kommer inte ens ihåg när. men på fredag iallafall var vi båda trötta efter en hård arbetsvecka så vi var på hockey sen däckade vi i soffan. Lördag var det lagfest som stod på schemat och jag blev inbjuden. Tack för det :)
Så vi åt på Milano sen drog vi hem till Chirre och drack glögg och spelade spel. "Med andra ord" och Charader. Mitt lag vann såklart. Jag, Chirre och Schuliett.  
Sen åkte jag till Marie och Pollack för att hämta Rickard som spelade poker. Han vann så han gav mig lite av potten och sa att jag skulle köpa mig nått jag ville ha när jag var i Karlstad igår. Gooding!
Jag köpte mig en skjorta sen bjöd jag lisafisa på mat :)


Just nu skulle jag inte vilja ändra på något i mitt liv. Just nu är allt så himla bra och jag är ständigt glad och lycklig. När allt känns såhär, är livet underbart!! :)


******


Nu funderar jag på att ta mig en promenad till geijersholm och tillbaka. Ska ta mig en titt på det nya köket som är klart när som helst. Gött, för Örre har lovat att han ska bjuda oss på så mycke go mat när köket var klart. Det ser jag framemot :) :)







Kommentarer
Postat av: Gila

Detta med att platsgrananar barrar är skam! Det gjorde våran också! Snart har väl vår plastgranan inte ett enda fejk barr kvar :P

2009-12-22 @ 08:22:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0