8:e december



äntligen hemma. Det har varit en lång dag idag. Tur är väl det, att man kommer upp i tid ibland- annars skulle vi som är ständigt trötta sova bort dagarna. Lite snö skulle heller inte skada. Man blir både piggare och gladare och framförallt blir det lite ljusare ute. Då skulle vi inte behöva tända lapmorna i fönstren det första vi gör när vi kommer upp på mornarna.
Nej, ge oss snö och allt vad det kan föra med sig

snöbollskrig, snögubbar, snölyktor

OCH

pulka..

att man aldrig växer upp. Jag kommer aldrig växa till mig när det gäller detta. pulka, bob och tefat är ju skitkuul!!
Jag kommer alltid bara vara barnet :)


Jag har fått huvudvärk av all shopping idag. Mamma skjutsade mig till moa direkt efter jag slutat jobba kl 11 för att sen åka till storstan och köpa allt som behövs nu inför julen. De flesta klapparna är klara och jag tog mig råd till att unna mig själv lite. Fick mig blandannat en kjol och ett linne som antagligen och förhoppningsvis ska användas på jonte på juldagen ;) (får inte bli för mycke julmat för min del inte) =D
 Jag tog mig också råd till att köpa lite dekoration till julgranen som vi, vilken dag som helst ska ut och hugga ner (schy, säg inget). Jag och Rickard ska ta en gran med våra egna händer. , det kommer bli ett minne för livet. Och jag är ganska säker på att kameran ska med! Ha,ha

Granen står så grön och grann i stugan, granen står så grön och grann i stugan ...




nepp, nu ska jag plocka undan lite här hemma innan rickard kommer hem och desprete börjar.
Måste ju gömma alla presenter. För jag vet hur gärna han är och rotar i mina påsar när jag har varit och handlat :) men den här gången får han vänta. 17 dagar kvar!! :)


ikväll blir det film och måing i söffa. Flickan som lekte med elden. Det ser jag verkligen framemot






tända ljus, julsånger,pepparkakor, julmust och slå in julklappar. Kan man få julstämning på nått bättre sätt?!
endast pyttelite lite lite snö skulle kunna göra det bättre. Jag skulle vara glad för det lilla. och om det skulle vara för mycket begärt får jag väl lägga bomull utanför fönstret och kalla att det är snö. allt för stämningens skull :)



tjoflöjt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0