JOBB!!!!!!!! :)



åh, jag har fått jobb hela helgen och lite till. Va tillochmed dubbelbokad på söndag!! :)
Jag ska börja jobba som timvikarie på nattpatrullen nu också.
  Chefen ringde och frågade om jag var intresserad. Och självklart var jag det! så jag ska börja gå bredvid redan inatt. Och imorgonnatt börjar jag som vikarie. Sen jobbar jag lördanatt och måndag natt :) 4 nätter. Inte illa pinkat va??.

Att jobba natt ger grova stålar vill jag lova, och den taken älskar jag.. snålvargen :)  
 Jag missar dock damarnas match imorrn, (men vad gör man inte för att slippa flytta hem till morsan och farsan?? :D ) .
 Jag kanske hinner se en period iaf. En fågel viskade i mitt öra att matchen skulle börja 20.00.

Just nu är jag lycklig än vanligt. Det där med jobb är liksom Det. Det är en del av vardagen och livet. Att få jobba är det där som gör att livet blir ännu bättre. Yapp, så är det.  Jobb är som gräddet på mosen. Pricken över i:et helt enkelt. 


 Det enda som är dumt med att jobba natt är att jag inte kommer få se Rickard så mycke nu, inte heller somna på hans arm. Jag kommer få väcka honom när jag kommer hem till morgonen, för då ska han till jobbet. Och så kommer det se ut ett par dagar framöver.. Jobbigt, men det ska nog gå :)


Kyligt är det ute nu också, det börjar verkligen bli höst. På riktigt. och igår gjorde mina vantar premiär för iår. Svinkallt, brr. Efter gårdagens promenad beslöt jag mig för att leta fram mina långklasonger. Trodde aldrig att mina lår skulle tina upp. Kändes som två isklumpar hela kvällen, så långisarna ska på nästa tur jag gör iaf. Thats it! :)



näe, nu ska jag äta innan jag ska hämta Rickard på valhall, borde vila lite innan jag drar iväg men jag har tvättstugan också.. Tänk om man vore bra på att planera..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0