babbel



gud va sugen jag blev på kebab, åh en kebabrulle nu skulle sitta fint fint. Tur att Mille är stängt!!
Min dag har bestått av mat. Först frulle, två timmar efter blev det pommes å kött hos Bobo, och 2 timmar efter det blev det fläskfile men potatiskaka hemma hos mamma o per. Pers mat är faktiskt helt otrolig. Han kan och vet att hur man får mig glad.. o mätt.

Sen blev det ju chips och julmust till Idol. Så nu ligger jag i sängen som en stor fet julgris. Jämt lagomt till julborden! Läste i Allers att Årets julgris sökte vikarier. Ni har hittat den!



och på tal om Idol.. Hur kan folk skicka hem Olle? Det borde ha varit förbjudet att skicka hem ett sånt ögongodis! Nu håller jag tummarna för Jay, vilken stjärna!


* * * * *


Julkänslorna smyger sig sakta men säkert på.
Jag och mamma tog en promenad i det härliga vädret förut. Det var riktigt skönt och mysigt. Välbehövligt att prata ur sig lite också.  Jag älskar min mamma <3

och pappa och min lilla storasyster också såklart <3




och när vi pratar mat. Har jag berättat om gårdagens julbord? Inte, nej dåså.
Måste faktiskt klaga,. Bara lite. Eftersom jag bara äter köttbullar och potatis på ett julbord blev jag besviken.
Köttbullarna var inte alls som jag hade föreställt mig. Jag vill ha dom färdigstekta och lite brända. Helst knapriga och varma! Inte kalla albinoköttbullar..
men men, jag åt mig mätt iallafall. Kan ju inte gå ifrån ett matbord hungrig. Det om något borde va förbjudet. Det skulle jag kalla matmissbruk..

Förresten, nästa år får jag väl inte ens bli med på julbordet. Jag är för dyr för kommunen. 357 kr för 8 små bleka köttbullar och 2 kokta potatisar. skamligt, men jag har iallfall ökat antalet köttbullar sen förra året. Då frågade Lundström mig vem som hade spilt på min tallrik! hahaha.


Nee, gud va jag babblar.
Nu stänger jag av dumburken.
Natti gott folk!








     
        sofia                                    julgris

                            lika som bär?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0