fredag




Det är helg! Det är fredag och det är time för mat :)

jag ska snart skala potatis. Hemmagjord klyftpotatis, fläskfilé och vitlökssås.
Det är mumma det :)


Nyss kommit hem från gymmet så jag tycker själv att jag förtjänar en riktigt god kvällsmat.
Känner mig ständigt trött och sliten nu förtiden. Töligt att inte ha ett fast jobb med regelbundna arbetstider. Det tar på psyket. Det känns så iallafall. Man bara slöar om dagarna och när man väl jobbar är det också bara jobbigt.
Sen tycker jag att jag bara Sover o sover men känner mig aldrig riktigt utvilat. Dretjobbigt faktiskt.

Men jag ska bli den vanliga possitiva sofia inom kort, - med hjälp av lite tabletter och en bättre kost kanske man blir piggare. Mer näringsrik mat skulle nog inte vara så dumt :) Och när jag säger tabletter menar jag typ B och C vitaminer. Jag håller mig till det hälsohuset och apoteket erbjuder. Tro inget annnat =)




Nu sitter jag och tittar på The Hills och The city. Bra program det! :)
Hade velat se matchen som tjejerna spelar mot munkfors men nergin finns inte. Inte tiden heller just nu. Magen skriker efter föa. Och faktiskt har jag jobbat idag och träning direkt efteråt. Inte förrän nu har jag landat ordentligt.
Jag däckar väl i soffan klockan 10 som vanligt jag. Men jag har lovat sällskapet att försöka hålla mig vaken under tiden det är hockey. Klockan 20 är det matchstart. Sverige- Vitryssland ch då ska jag väl vara vaken åtminstone. Sen hoppas han på film men det vettu tusan. Men jag ska göra ett tappert försök. :) 


Igår var det match på valhall som gällde. Färjestad var här på besök och det bästa av allt var att jag blev bjuden. Rickard bjöd mig på sin egen födelsedag. Generöst va?? =) 
Jag måste erkänna att jag blev lite smått uttråkad, gnällig och tjurig under matchensgång men efter en godispåse i periodpausen blev jag genast mycke piggare. "Nån" kallade mig skitunge. HAHA
 Men jag var iallafall såpass intresserad i slutändan att jag vet att Färjestad vann mot linköping med 5-3. 


nu blire käk!
ha de!
 

Kommentarer
Postat av: Linda

sv: Tack vad go du är gumman <3

2010-02-21 @ 16:27:46
URL: http://badweather.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0