potatis is the shit..


Imorse blev jag bjuden på frukost hos Fru Klint. Hur ofta?? "Det är att ha det bra", som mamma sa. 

plus att idag fick jag hela tummen ur röva och gick ner till miljöhälsan och förnyade gymkortet!
jag och Jessica tog oss tillochmed tid och ställde oss på löpbandet i hela 15 minuter. Jessica körde naturligtvis på ett tag till hon..
och som i vanlig ordning skyller jag på något. I detta fall på att jag är sjuk. Det är jag faktiskt. Inte alls lätt att springa å andas samtidigt med igentäppt näsa och rinnande ögon. Den här hösten har det faktiskt varit synd om mig som har varit sjuk till och ifrån istort sett hela tiden. Jag är inte hypokondriker. Fast det kan låta så.. ;)

Men det funkade ett tag iallafall, sen på vägen hem fick det bli ett stopp på dompan för att köpa joläppel (som pappa säger). I hopp om att få äta potatis för första gången hemma (sen jag flyttade hemifrån för snart 2 år )traskade vi sakta hemmåt för att sen få bryta upp förpackningen som fortfarande satt kvar på potatisskalaren höhö.
Idag kände jag att det var dags, det var dagen med stort D liksom.
Men det blev två potatisar sen tröttnade jag och fick blåsor i händerna, så jag bojkottade potatisskalaren och gjorde klyftpotatis istället.. MED SKAL!! funkade utmärkt!

En sak kan jag lova, potatisskalaren kommer att förbli i kökslådan i 2 år till. Minst!!




Nu ska jag ta med mig mitt snor å lägga mig, hoppas på att jag vaknar frisk, pigg och utvilad till morgonen. Den som ringer och väcker mig då har en örsnibb mindre.

susssa gott och vakna torrt.






jag kommer drömma om potatis inatt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0